Handla som

Service / Garanti

Vi på Audio 55 AB vill att du ska känna dig trygg i ditt köp, även om eventuella fel skulle uppstå. Vi leverar alltid 1 års garanti på alla våra produkter.

Slutsteg/elektronik:

Såhär går reklamation av slutsteg och annan elektronik till:

Fyll i serviceformuläret på denna länken: Service Audio 55

Packa ner slutsteget väl emballerat (du ansvarar för transport skador)
I paketet skall ligga en lapp med ditt ärendenummer och telefonnummer.


Du som kund betalar för returfrakten.
Om vi, efter undersökning, bekräftar att felet täcks av garanti så får du pengarna tillbaka för returfrakten (spara kvittot).



Returen måste skickas som företagspaket. Vi rekommenderar att skicka med Postnord.
Säg i kassan att det skall skickas som företagspaket med tjänsten "Parcel" så hjälper de dig. 

Om det skickas till ett ombud har vi ingen möjlighet att hämta det, och det kommer gå i retur till dig.



Vi tar sedan emot paketet och registrerar det som mottaget.



Steget testas hos oss för att bekräfta felet, och skickas sedan till serviceverkstad.



Serviceverkstaden fastställer vad problemet är samt vad som orsakat haveriet. Sedan lagas steget enligt gällande villkor (se nedan)



Steget kommer tillbaka till oss från verkstaden och vi kontaktar er. Det skickas sedan tillbaka till er eller hämtas på plats efter överenskommelse


Villkor:

Serviceformulär skall alltid fyllas i med kompletta uppgifter.
Saknas uppgifter så raderas formuläret och man får skicka in på nytt.

Ärendenummer ska alltid finnas i paketet som skickas in till oss.
Finns inte detta så tar vi ut en hanteringsavgift på 200kr.

Lyckas vi inte identifiera vilket ärende sändningen är kopplad till så skickas det i retur till dig på din bekostnad.

För steg som skickas in som inte kan hittas några fel på debiteras 350kr + moms för felsökning och test i testbänk, samt fraktkostnaden tillbaka till dig. Felsök därför installationen innan för att fastställa att det verkligen är denna komponent som orsakar felet.

Serviceverkstadens bedömning om garanti är slutgiltig.
Vi på Audio55 kan inte påverka detta beslut.
Serviceverkstaden är helt fristående från oss.

Vid ej garanti skall alla kostnader för service och frakter vara betalda innan steget skickas tillbaka.
Betalas inte dessa inom 90 dagar utan att vi blivit informerade om en orsak så tillfaller steget Audio55 och säljs som demo exemplar för att täcka kostnaderna.

 

Basar/högtalare/diskanter:

Såhär går reklamation av basar/högtalare/diskanter till:

  • Skicka ett mail till service@audio55.se där du beskriver felet. Förklara även hur problemet uppstod, t.ex. om högtalarna slutade spela eller om det inte funkade alls vid första inkoppling. Förklara också vad du gjort för att felsöka problemet, t.ex. testat med annat slutsteg eller mätt ohmen.
  • Vår serviceansvarige svarar på mailen med instruktioner hur du ska gå tillväga. Dessa produkter skickas sällan in för test, felorsak kan oftast fastställas på distans.

Villkor:

  • Högtalare, basar och diskanter som gått sönder pga distorsion, felaktiga delningsfrekvenser, felaktig installation eller annat handhavande omfattas ej av garanti.
  • I fall där produkten utgått eller ej finns i lager inom rimlig tid ersätts den med en likvärdig produkt vid garantiärende. Enbart den produkt som ärendet gäller ersätts.